mandag, desember 24, 2007

Venting på julaften

Som alltid er det utrolig mye venting på julaften og i år er det ikke anderledes..
Så da blir det litt surfing på nettet og der finner man mye "gilt"!

.oOo.

Jeg har blandt annet funnet drikkeviser som alltid er like moro, synd det ikke synges på fester egentlig, kan bli skikkelig godstemning av det:

Jeg gikk meg tom for blandevann

melodi: Jeg gikk meg over sjø og land

Jeg gikk meg tom for blandevann,
og kunne siden knapt se land.
Jeg spurte så, jeg brølte så
hvor skal vel dette ende ??
Snart er vi vel alle mann
i drømmeland, i drømmeland.
Og den som fortsatt drikke kan:

han havner snart i drømmeland.


Du skal få en dag i mårå
melodi: Samme

Du skal få en dag i mårå
med tømmermenn og plysj
og doven tunge, mageknip, hysj, hysj.
Ja, da tenker du tilbake på festen vår i går
og tenker «ikke mere fyll iår».
Men foreløpig lar vi slike tanker fare hen,
nå skåler vi og hever litt på glasset vårt igjen.
For tømmermenn og plysjmenn er ting som hører med.
Det er'ke noe vi kan gjøre med.

.oOo.

Ellers så er det Mikkes Jul på tv'n, bror sitter vedsidenav og leser blad, mamma og pappa gjør siste innsats og alt er så og si i rute. Klokken 17.00 ringes jula inn og familien samles rundt bordet for årets beste måltid og deretter sitter man med et spørsmål i hodet "Hvorfor spiste jeg så mye??? Auuu!" Hehe, slår aldri feil, og lærer aldri fra ifjor!

Så da vil jeg ønske dere alle en riktig god
julefeiring sammen med deres kjære og kjente!

GOD JUL!

4 kommentarer:

Anonym sa...

herreguuud,jeg er så mett..hvorfor spiste jeg så mye???

charlie sa...

HVERT ÅR!!! hehehe... same shit, new wrapping!

KjesepsBill sa...

old wrapping vil nå jeg si :) er jo det som er meningen.

Anonym sa...

Nå syns jeg du har ventet på julaften litt lenge...